10. juni 2009

Lidt mere guf...

Min ynglingstrøje er strikket Softsilk fra BC Garn - inspireret af Marianne Isagers Japansk Rib.


På webstrikkernes strikkefestival var der besøg af Annette Danielsen - og jeg kom til at købe hendes bog "Strik Naturligvis" - heraf er denne nederdel inspireret - den er dog strikket i Noros Silk Ruby - endnu et af Noros maskinstrikkegarner, der er fortræffelige at håndstrikke af.

En hat har jeg også prøvet at strikke - og den er bare så skøn at have på... når man som jeg bor på landet uden læ i en rimelig nyanlagt have, - og ikke kan li' blæsevejr.... så er hatten bare sagen - uanset om det er sommer eller vinter, så hænger hatten på hovedet... valket blev den dog 4-5 gange inden jeg var tilfreds - men fed er den ;-)) - hatten er strikket i Noros Silk Garden - forbrug 2 nøgler - samme model er også lavet i Noros Kureyon til mellemstemanden - den er dog ikke nået omkring fotografen endnu.

Jeg fik her i foråret noget naturuld i hænderne, og det skulle lige omsættes til et par valkede støvler til mellemstemanden - de er strikket i 2 omgange, derfor kan vi fremvise før og efter vask i samme billede - men ens blev de heldigvis begge efter vask.... og så en gang latex under bunden - og de holder rigtig længe... det fede ved naturulden er at den valker såååå godt, så det er et par rigtig kraftige/tætte støvler, der ikke lige slides op med det samme.

Ingen kommentarer: